managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Sponsoring door consument positief ontvangen

Posted by marcho on October 7th, 2019

Een meerderheid van de consumenten vindt weliswaar dat ook sponsoring een vorm van reclame is, maar toch worden deze inspanningen niet op dezelfde negatieve reacties onthaald als de gemiddelde commerciële campagne. Dat blijkt uit een studie van de Integer Group, gebaseerd op een enquête bij meer dan twaalfhonderd consumenten in de Verenigde Staten. De onderzoekers stelden vast de sponsoring van evenementen waarbij de gemeenschap, sport of kunsten betrokken zijn, door de consumenten zinvol worden gevonden. De grootste positieve reactie werd opgetekend bij gemeenschapsevenementen (25 procent), gevolgd door voetbal (24 procent).

Lees Verder

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>