managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Inserts worden veel gelezen

Posted by managing21 on juni 17th, 2006

De inserts in magazines en kranten vallen bij een meerderheid van de lezers in de smaak. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Ipsos Insight bij Amerikaanse krantenlezers. Bovendien zouden de inserts de consument ook daadwerkelijk aanzetten het product in kwestie te kopen.

Uit het onderzoek van Ipsos Insight komt naar voor dat 59 procent van de lezers van kranten en magazines ervan houdt om inserts te lezen. Bovendien zouden ze ook op sympathie van het lezerspubliek mogen rekenen. Zo stelt 73 procent dat inserts niet irritant zijn, want dat men ze op zelf gekozen ogenblikken kan raadplegen.

De consument gaat volgens Ipsos Insight ook actief een relatie aan met het merk dat in de inserts wordt voorgesteld. Zo merkte 87 procent van de ondervraagden op dat een winkel zullen bezoeken nadat die in een insert is verschenen, terwijl 70 procent opmerkt dat ze een aanbieding uit de folder zullen kopen.