managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Blijft Ronaldo-campagne in de kast?

Posted by managing21 on juni 18th, 2006

De belabberde prestatie van de Braziliaanse voetbalster Ronaldo, die tijdens de wereldkampioenschap tot op dit ogenblik weinig liet bewonderen, baart ook sponsor Nike zorgen. Vandaag zou er een spot moeten gelanceerd worden waarin Ronaldo schittert, maar de sportartikelen-fabrikant zou daar de voorbije dagen heel wat bedenkingen bij gemaakt hebben.

Een woordvoerder vertelde aan de Britse krant The Guardian dat er voor de Joga Bonito-campagne (www.joga.com) onder meer spots waren opgenomen met Wayne Rooney, Ronaldinho en Ronaldo. “Maar er is nog niet beslist wanneer deze laatste zal verspreid worden,” benadrukte hij. Na zijn zwakke wedstrijd tegen Kroatië is er zware kritiek gekomen op Ronaldo, die volgens sommigen geen plaats meer heeft in het Braziliaanse elftal.

De campagne werd gemaakt door het reclamebureau Wieden & Kennedy uit Amsterdam en toont een film met hoogtepunten van de carrière van Ronaldo. De commercial is de laatste uit een reeks van zeven die werden gemaakt voor de wereldbeker-campange van Nike. Aan de Ronaldo-clip werd meegewerkt door gewezen voetballer Eric Cantona, die er de Braziliaanse ster voorstelt.

‘Joga Bonito’ is Portugees voor ‘mooi spelen’.