managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Jonge consument onderneemt actie tegen problemen sociale media

Posted by marcho on October 19th, 2019

De consument toont een groeiende bezorgdheid over de negatieve gevolgen van sociale media, maar jongeren lijken het snelst geneigd om actie te ondernemen. Daarbij gaan ze zelfs over tot de verwijdering van applicaties die de grootste zorgen baren. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Mediacom, gebaseerd op een enquête bij twaalfhonderd jongeren tussen acht en achttien jaar in Groot-Brittannië. De onderzoekers stelden vast dat de helft van de respondenten erkent doorgaans op sociale media met vrienden te lang te communiceren. Tevens zegt 52 procent een constante behoefte te voelen om op mogelijke updates te controleren.

Lees Verder

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>