managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Ook babyboomers houden van mobiele technologie

Posted by marcho on September 26th, 2007

Hoewel de jongere consument nog altijd de belangrijkste klant is voor de mobiele technologie, beginnen ook steeds meer babyboomers zich ervoor te interesseren. Bovendien is hun gedrag opvallend gelijklopend met dat van de jongere gebruikers, ook als het gaat om bellen achter het stuur van de auto. Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau InsightExpress.

Uit het onderzoek van InsightExpress blijkt dat ongeveer 80 procent van de Amerikanen een mobiel telefoontoestel bezit. Erg grote verschillen tussen de verschillende leeftijdscategorieën zijn er niet. Bij Generation Y (18 tot 24 jaar) ligt de penetratie op 85 procent, gevolgd door Generation X (25 tot 44 jaar) met 82 procent, jonge Babyboomers (45 tot 54 jaar) met 80 procent en oudere Babyboomers (55 tot 64 jaar) met 79 procent.

Ouderen zijn volgens de onderzoekers heel snel om nieuwe technologieën op te pikken. Zo heeft 51 procent van Generation Y een mobiele telefoon die toegang heeft tot het internet. Zij worden gevolgd door Generation X (47 procent), maar ook de jongere Babyboomers (39 procent). De oudere Babyboomers komen aan 31 procent. Daarnaast hebben jongere Babyboomers ook sms-mogelijkheden (75 procent), ringtones (54 procent) en camphones (52 procent).

Generation Y zendt de meeste tekstberichten, met 43 procent die elke dag minstens één bericht verstuurt. Maar ook 16 procent van de jonge Babyboomers en tien procent van de oudere Babyboomers zendt met zijn mobiele telefoon dagelijks minstens één bericht. Daarnaast heeft acht procent van Generation Y toegang tot het mobiel internet, meer bij de jonge Babyboomers is dat ook al vier procent, één procent meer dan de oudere Babyboomers.

Bij Generation Y zendt 47 procent sms-berichten terwijl hij achter het stuur zit. Maar bij jongere Babyboomers is dat ook al 37 procent en bij de oudere Babyboomers 28 procent. Bij Generation Y ontvangt 40 procent enige vorm van reclame op zijn mobiele telefoon, maar bij de Babyboomers is dat ook al opgelopen tot 25 procent.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>