managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Controle klantengegevens grotendeels onbestaande

Posted by marcho on September 27th, 2007

Een groot gedeelte van de bedrijven heeft geen instrumentarium ter beschikking om de klantgegevens in zijn databases te controleren of laat het aan de werknemers over om fouten te vinden in de data. Een derde van de gebruikers van deze data heeft er dan ook geen vertrouwen in dat de data klopt. Dat blijkt uit een enquête van het onderzoeksbureau Datanomic bij Britse klantmanagers

“Van de ondervraagden geeft 85 procent toe dat er fouten zitten in hun gegevens,” meldt het magazine Computable. “Iets meer dan 10 procent is daarentegen vol vertrouwen over de accuraatheid van hun klantgegevens.” Deze resultaten geven volgens Datanomic te denken over de slechte kwaliteit van klantgegevens. Maar bedrijven lijken niet echt wakker te liggen van deze slechte resultaten.

“Vaak denken bedrijven onterecht dat fouten in klantgegevens geen gevolgen hebben voor het bedrijf,” aldus de onderzoekers. “Bijna 70 procent van de ondervraagden heeft er geen benul van hoeveel geld het kost om over verkeerde klantgegevens te beschikken. Uit eerder onderzoek blijkt nochtans dat slechte klantgegevens de omzet met een kwart procent kan doen dalen.”

Meer dan één op drie de bedrijven bleek geen instrumentarium ter beschikking te hebben om de kwaliteit van hun data te controleren. Iets meer dan 10 procent van de bedrijven heeft een tool die de data controleert. Bijna 40 procent van de bedrijven laat het aan de werknemers over om de data te controleren.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>