managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Sociale netwerken leiden naar online entertainment

Posted by marcho on oktober 29th, 2007

Gebruikers van sociale netwerken zijn meestal meer geïnteresseerd in technologie, houden meer van digitaal entertainment en bezitten meer mobiele toestellen dan de gemiddelde internetgebruiker. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau Ipsos Insight. De onderzoekers vonden echter wel een aantal opvallende verschillen tussen Amerikaanse gebruikers van sociale netwerken en hun internationale collega’s.

Gebruikers van sociale netwerken zijn volgens Ipsos Insight meer gericht op online muziek, video en games dan de gemiddelde internetgebruiker. “Meer dan de helft van de gebruikers van sociale netwerken bekijkt online televisieprogramma’s of videostreams,” wordt er opgemerkt. “Men is ook geneigd om meer televisieprogramma’s te downloaden, een film of televisieprogramma te branden of een langspeelfilm te downloaden.”

“Meer dan de helft van de Amerikaanse gebruikers van sociale netwerken gebruiken hun mobiele toestellen om sms-berichten en e-mails te versturen, op het internet te gaan en digitale beelden te ontvangen,” aldus de onderzoekers. “Daarmee volgen ze de wereldwijde trends, maar op internationaal vlak worden blijkbaar meer functies gebruikt. Zo zijn Amerikaanse gebruikers minder geneigd om mp3-bestanden te hebben op hun toestel.”

Maar de Amerikaanse gebruikers van sociale netwerken zijn volgens de onderzoekers wel vooruit op het bezit van technologie, op uitzondering van mp3-spelers en mobiele gps-toestellen. “Maar op het vlak van dvd-spelers, digitale camera’s, kabeltelevisie en game consules heeft de Amerikaanse gebruiker duidelijk een voorsprong ten opzichte van zijn internationale collega’s,” voeren ze nog aan.