managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

James Bond drinkt weer Smirnoff

Posted by managing21 on juli 24th, 2006

In zijn nieuwe film ‘Casino Royale’ zal meesterspion James Bond opnieuw Smirnoff-martini drinken. Het merk behoorde sinds de eerste Bond-film – ‘Dr. No’ uit 1962 – tot de vaste entourage van Agent 007, maar moest in ‘Die Another Day’, de jongste Bond-film plaats ruimten voor de Finlandia-vodka van Brown-Forman.

‘Die Another Day’ had ongeveert twintig commerciële partners. Die brachten samen een bedrag van honder miljoen dollar aan. Eén van hen was Finlandia, dat plots het favoriete Bond-vodkamerk werd nadat drankenproducent Smirnoff door een herstructurering op een zijspoor had gezet.

Bij ‘Casion Royale’ zullen slechts acht partners betrokken worden. Mark Breene, onderdirecteur van Smirnoff, benadrukt dat de Bond-films ideaal zijn voor het exclusief imago van de drank. De lancering van de nieuwe film, voorzien voor november, is trouwens ook ideaal voor Smirnoff. Met de eindejaarsfeesten in zicht, is december immers de sterkste maand van het jaar voor de drankenproducent.

Er komt ook een reclamespot voor Smirnoff met de figuur van James Bond. Bovendien komt er een online loterij met codes van de Smirnoff-flessen.