managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Kinderen steeds meer multitaskers

Posted by managing21 on augustus 9th, 2006

Multitasking is zo gewoon geworden onder kinderen dat adverteerders de meeste aandacht trekken als ze de doelgroep via meerdere media aanspreken. Dat schrijft het magazine Brandweek. Televisie en radio zijn volgens het magazine ook binnen deze doelgroep hun dominante positie aan het verliezen.

“Nog niet zo lang geleden was blootstelling aan de media beperkt tot radio of televisie,” aldus Brandweek. “Nu houden kinderen al vanaf vijf jaar zich tegelijk bezig met downloaden van internet, dvd`s, webisodes, muziek op hun mp3-speler, chatten en bellen.”

Hoewel geen van deze media deze groep even intensief bereikt als televisie, stijgt volgens Brandweek het aantal kinderen dat meerdere media tegelijk gebruikt en daalt hun leeftijd. “Tot nu toe werden de meeste entertainment producten gelanceerd via een medium, zoals bioscoop of televisie,” aldus nog het tijdschrift. “Nu lijkt de markt klaar voor het soort entertainmentproduct dat niet afkomstig is uit een film of tv-serie.”