managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Online productonderzoek start vaakst op Amazon

Posted by marcho on September 14th, 2018

Het internetbedrijf Google is niet langer het belangrijkste vertrekpunt voor online productonderzoek. Die rol is inmiddels door het ecommerce-platform Amazon overgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek van consulent Jumpshot. De onderzoekers stelden vast dat 54 procent van het online productonderzoek inmiddels bij Amazon van start gaat. Drie jaar geleden haalde het ecommercebedrijf nog een score van 46 procent. In het rapport wordt bovendien opgeerkt dat de aankopen op Amazon vaker zijn geïnspireerd door productonderzoek dan door reclame, merchandising of aggregators. Hieruit moet volgens de onderzoekers worden afgeleid dat de gebruikers van Amazon niet zwaar door reclame worden beïnvloed.

Lees Verder

 

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>