managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Reclame blijft oudere vrouwen met stereotypes behandelen

Posted by marcho on September 14th, 2018

Een groot aantal vrouwelijke vijftigplussers voelt zich in de reclame met stereotypes geconfronteerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van reclame-consulent Credos op basis van een enquête bij duizend consumenten in Groot-Brittannië. De onderzoekers kwamen daarbij tot de vaststelling dat 44 procent van de vrouwelijke vijftigplussers reclame te patroniserend vindt, terwijl 27 procent van mening is dat de advertenties bijdragen tot negatieve stereotypes over hun leeftijdsgroep. Volgens 45 procent van de vrouwen verwacht de maatschappij dat ze bij het ouder worden uit het openbare leven zouden verdwijnen.

Lees Verder

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>