managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Online shoppers onbewust gericht op invulling onmiddellijke noden

Posted by marcho on February 10th, 2019

Online shoppers zijn onbewust gemotiveerd om in hun onmiddellijke behoeften te voorzien. Dat is de conclusie van een onderzoek door wetenschappers aan de City University London en de University of Salzburg, die zestig studenten van een Oostenrijkse universiteit vroegen om een verhaal te lezen over een reiziger die – op een zeer hete of hele koude dag – op een bus stond te wachten. Uit de studie blijkt dat wanneer een product aan de directe behoeften van een online shopper voldoet, hij meer aandacht zal besteden aan één positieve beoordeling dan aan een gemiddelde productbeoordeling op basis van meerdere besprekingen. Dit fenomeen kan voor voor marketeers belangrijke gevolgen hebben.

Lees Verder

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>