Contact met natuur leidt tot betere mentale gezondheid
Posted by managing21 on mei 25th, 2019
Contact met de natuur tijdens de vroegere levensperiode leidt tot een betere mentale gezondheid als volwassene. Dat is de conclusie van een studie van wetenschappers aan het Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal), gebaseerd op een enquête bij nagenoeg 3.600 mensen. De conclusies tonen volgens de onderzoekers dat de blootstelling van kinderen aan natuur voor de ontwikkeling van natuurvriendelijke houding en een gezonde mentale gezondheid als volwassen persoon bijzonder belangrijk is. De onderzoekers wijzen er ook op dat momenteel 73 procent van de Europese bevolking momenteel in een stedelijk gebied, met vaak een beperkte toegang tot groene ruimtes, wonen.