managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Mediterraan dieet zorgt voor betere slaap en superieure academische prestaties

Posted by managing21 on juli 22nd, 2018

Een mediterraan dieet kan een positieve impact hebben op de academische prestaties. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University Jaume I in Spanje bij nagenoeg driehonderd adolescenten uit bijna veertig middelbare scholen en sportclubs in de Spaanse regio Castellon. De onderzoekers stelden vast dat een mediterraan dieet een positieve impact bleek te hebben op de academische graden en de verbale vaardigheid. Het verband moet volgens de onderzoekers wellicht worden gezocht in de positieve impact van het dieet op de slaapkwaliteit.

Lees Verder