managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Koreaanse bank organiseert datingreizen

Posted by managing21 on februari 23rd, 2007

De Zuid-Koreaanse Hana Bank probeert zijn werkneemsters gelukkig te houden door ze op een blind date-reis te zenden. De bank hoopt dat de ongehuwde dames daar een partner zullen vinden en zich daardoor ook gelukkiger te zullen voelen op hun werk. Dat zou de werkprestaties ten goede moeten komen en voor een beter evenwicht tussen werk en privéleven moeten zorgen.

Hana Bank stuurde een groep van twintig werkneemsters tussen 29 en 33 jaar op een blind date-reis met twintig Zuid-Koreaanse mannen die door een datingbureau werden geselecteerd. De werkgever betaalde volgens het persbureau Reuters de helft van de kosten van de tweedaagse trip. De bank startte vier jaar geleden al met een Full Life Service, waarbij de werknemers afspraakjes kunnen maken op kosten van de werknemer.

Volgens de bank houdt de reis voor de celibataire werkneemsters een unieke kans in om op een eenvoudige manier mannen te ontmoeten. “Hana Bank probeert zijn werknemers te helpen om een evenwicht te vinden tussen hun werk en privéleven,” aldus een woordvoerder. “We doen heel wat inspanningen om het persoonlijk leven van onze werknemers te verbeteren.”

De reis ging naar een vakantiedorp in een bergachtig gebied in Noord-Korea. Het dorp wordt beheerd door een afdeling van Hyundai Groep en werd al door meer dan één miljoen Zuid-Koreanen bezocht. Hana Bank wil naar eigen zeggen nog meer datingreizen organiseren voor zijn celibataire medewerkers.