In-game advertising staat voor een explosie
Posted by managing21 on maart 9th, 2007
De belangstelling van bedrijven en reclamebureaus voor games als advertentiemedium is nog niet bijzonder groot. Toch meent Frank Sagnier, vice-president online relationships bij Electronic Arts Europe, dat de sector de potentie heeft om uit te groeien tot een miljardenmarkt. Vooral sportgames zijn volgens Sagnier bijzonder geschikt voor adverteren.
“Volgens marktspecialisten zullen binnenkort miljarden dollars en euro`s aan in-game advertising besteed worden,†schrijft het magazine Emerce. Dankzij online verbindingen kunnen de advertenties aan een game toegevoegd en regelmatig vernieuwd worden, waardoor het eenvoudig is om gericht te adverteren. Ook kunnen dynamische advertenties worden afgestemd met andere marketingcampagnes,†stipte Sagnier aan.
Bovendien stelt Emerce dat het bereik van de advertenties ook nauwkeuriger te meten valt, wat voor adverteerders bijzonder belangrijk is. Sagnier stelt trouwens dat ook de gamers de advertenties waarderen. Volgens Nielsen Research zal de markt voor in-game advertising in 2010 minstens een waarde van één miljard dollar hebben. Vorig jaar was dat amper 75 miljoen dollar.