Duitsland bouwt 40 gigawatt offshore windenergie
Posted by managing21 on mei 30th, 2020
Duitsland wil over een periode twintig jaar in de Noordzee en de Baltische Zee met offshore windkracht een capaciteit van 40 gigawatt elektriciteit uitbouwen. Dat heeft de Duitse regering aangekondigd. Een gedeelte van de productie zal ook gebruikt worden voor de creatie van duurzame waterstof. Het Duitse Windenergie Agentur noemt wind en waterstof daarbij natuurlijke partners.