managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

E-commerce denkt aan sociale media

Posted by managing21 on september 25th, 2007

Een meerderheid van online retailers denkt eraan om in hun websites technieken uit de sociale netwerken te integreren. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Forrester Research. Uit de cijfers van het rapport blijkt ook nog dat de omzet van e-commerce het voorbije jaar met 25 procent is gestegen. Nochtans had men vooraf slechts gewag gemaakt van een groei met 20 procent.

“Naarmate de omzet stijgt, beginnen online retailers ook meer gesofistikeerd om te gaan met sociale media en kwalitatieve beelden,” aldus Forrester Research. “Velen hebben dan ook plannen om het aanbod op hun websites te verbeteren. Zo zegt 80 procent van de ondervraagde retailers dat ze andere beelden zullen plaatsen en 72 procent zegt zich vooral te willen richten op lifestyle-fotografie.”

Opmerkelijk is dat 63 procent van de online retailers zegt van plan te zijn om in hun websites elementen uit de sociale netwerksites, zoals productbesprekingen van klanten en video’s, op te nemen. Er wordt in veel gevallen ook aan chat-mogelijkheden gedacht. Op dit ogenblik wordt dat door 27 procent van de retailers aangeboden, maar 33 procent zegt daarvan de volgende twaalf maanden een investeringsprioriteit van te willen maken.