managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Voor vrouwen is internet persoonlijker

Posted by managing21 on september 27th, 2006

Vrouwen gaan anders om met het internet anders dan mannen. Dat is de conclusie van een onderzoek van Pigsback.com. Daarbij wordt gesteld dat vrouwen online zoeken naar interactie en binding en een emotionele band ontwikkelen met een merk. Mannen gebruiken het internet daarentegen eerder als een zakenmiddel.

“Bijna de helft van de internetgebruikers is nu vrouw;” schrijft het magazine Marketing Week. “Contact met andere mensen is voor hen belangrijk. Zo bestaat bijna tweederde van de forumdeelnemers uit vrouwen. Ze willen daarbij beloond worden voor hun bezoek. Het aanbieden van waardevolle informatie, aanbiedingen of bonuspuntenprogramma’s scoort bij een vrouwelijk publiek ook goed.”

Daarnaast stellen de onderzoekers dat vrouwen e-mail gebruiken om contacten te onderhouden. “De berichten die zij sturen, hebben vaker een persoonlijk karakter,” voeren ze aan. Mannen nemen volgens heen vaker deel aan online games, downloaden muziek en luisteren naar internetradio. Mannen reageren ook sterker op advertenties via buttons en banners.