managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Internet en radio ideale reclamekoppel op kantoor

Posted by managing21 on juni 14th, 2006

Het internet en radio zijn op kantoor het ideale reclamekoppel. Dat is de conclusie van een rapport van de Amerikaanse Online Publishers Association (OPA). Het internet heeft er immers het grootste bereik, gevolgd door de radio. Het onderzoek heeft bovendien geen rekening gehouden met 80 miljoen Amerikanen, die luisteren naar online streaming radio.

“Dit betekent dat adverteerders hier een gigantisch publiek hebben op de werkvloer, een plek die adverteerders al lang viseerden, maar daar met andere media nooit in geslaagd zijn,” benadrukt het magazine Mediapost. “Hier vindt men een combinatie van passieve (radio), quasi-interactieve (streaming) en hoog-interactieve (website) media.”

Die drie media kunnen volgens het magazine tegelijkertijd bespeeld worden met behulp van een radiostation. “Nagenoeg iedere radiozender heeft een website die rond de uitzendingen is opgebouwd,” merkt Mediapost daarbij op. “De combinatie van radio en internet kan dan ook een bijzonder sterk reclamekanaal vormen. Het is door geo-targeting zelfs mogelijk om een werknemer individueel te benaderen.”

Het magazine merkt op dat de luisteraars van radiowebsites de meest trouwe internetters zijn. “Twee derde bezoekt de websites wekelijks en een kwart zelfs dagelijks,” benadrukt Mediapost.