managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Wereldkampioenschap drijft vrouwen naar internet

Posted by managing21 on juni 17th, 2006

Het wereldkampioenschap voetbal drijft vrouwelijke televisiekijkers naar het internet. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse marketingbureau Tapps. Vrouwen zoeken daarbij naar koopjes, bezoeken chatruimtes, mailen of houden zich bezig met spelletjes.

De onderzoekers stelden dan ongeveer zestig procent van de Nederlandse vrouwelijke televisiekijkers niet geïnteresseerd is in het wereldkampioenschap voetbal. Zestien procent kijkt zelfs geen ogenblik naar het evenement. De helft van alle ondervraagden merkte op een partner te hebben die elke wedstrijd op televisie wil volgen.

Achttien procent van de vrouwen gaf toe gewoon mee te kijken. Drie procent probeert zijn partner ertoe te brengen het voetbal te laten voor wat het is. De belangrijkste strategie daarbij is het zappen. Bijna twintig procent grijpt naar een tijdschrift. Nog anderen zoeken vertier in een extra bioskoopbezoek.