managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Fransen zijn fervente videokijkers

Posted by managing21 on juni 20th, 2007

Bijna tachtig procent van de Franse internetpopulatie keek in april van dit jaar naar online videostreams. Dat blijkt een studie van het onderzoeksbureau ComScore. Daarmee staan de Fransen wereldwijd op een tweede plaats. De Engelsen voeren met ruim tachtig procent de rangschikking aan, maar de Verenigde Staten komen met 76 procent slechts op een derde plaats. Met 70 procent staat Duitsland op de vierde plaats.

“Uit het onderzoek van ComScore bleek dat 79 procent van de Franse online populatie tijdens de maand april van dit jaar naar videostreams keek,” aldus het magazine DM Europe. “Gemiddeld werden daarbij 64 video’s bekeken. Dat is minder dan Groot-Brittannië, waar gemiddeld 80 streams worden aangeklikt. In Duitsland worden gemiddeld 62 video’s bekeken, terwijl de Amerikaanse internetgebruiker aan 65 video’s kwam.”

Fransen besteden 13 procent van hun totale internettijd aan streaming video. “Dat is meer dan in de andere onderzochte landen,” aldus een woordvoerder van ComScore France. In totaal werden in Frankrijk tijdens de maand april 1,28 miljard videostreams bekeken. Het merendeel daarvan werd aangeklikt via sites van Google (285,7 miljoen). Daarin zit ook Google-dochter YouTube.com vervat. Daarna volgen DailyMotion (249 miljoen) en France Telecom (23,9 miljoen).