managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Games blijven populairder dan sociale netwerken

Posted by managing21 on augustus 20th, 2007

Hoewel sociale netwerken zoals MySpace en YouTube een gigantisch success zijn, moeten ze het toch afleggen tegen de online games-sector. Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau Parks Associates. Games blijven immers veruit de populairste internet-activiteit van de Amerikaanse bevolking. De sector realiseerde tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een groei van 19 procent.

Uit het onderzoek van Parks Associates blijkt dat 34 procent van de Amerikanen minstens één keer een online game spelen. Online video’s werden door 29 procent minstens één keer per week bekeken en tijdens diezelfde periode bezocht ook 19 procent een sociale netwerksite. Tijdens het tweede kwartaal van vorig jaar kwamen online video’s en netwerksites aan een cijfer van 19 procent.

Volgens Parks Associates hebben online games ook een aantal zakelijke voordelen. “Sociale netwerken en videosites zijn uitsluitend aangewezen op reclame,” voeren de onderzoekers op. “De online gamesector heeft een gediversifieerder inkomstenpatroon, waarin abonnementen de reclame-inkomsten kunnen aanvullen. “Maar de gamesector moet zich wapenen tegen de groeiende concurrentie van andere online activiteiten.”

Op jaarbasis groeit het aantal frequente online gamers aan met 79 procent, terwijl de netwerksector een constante groei van 46 procent vertegenwoordigt. De online videosector groeit echter met 123 procent.