managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Google en Yahoo favoriete online merken

Posted by managing21 on augustus 22nd, 2007

Google and Yahoo blijven de twee favoriete online merken bij de Amerikaanse consument. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Jupiter Research. Google werd door 36 procent van de ondervraagden als het meest favoriete internetmerk naar voor geschoven. Yahoo kwam aan 32 procent. Opmerkelijk is echter de snelle vooruitgang van MySpace bij de jongere internetgebruikers.

Na Google en Yahoo volgen Amazon met 20 procent, eBay met 18 procent, Microsoft met 11 procent, AOL met 7 procent en Apple met 3 procent. De sociale netwerksite MySpace kent echter een opmerkelijke populariteitsgroei bij de jongere internetgebruikers. In de leeftijdscategorie van 18 tot 24 jaar wordt MySpace inmiddels door 32 procent van de ondervraagden als meest favoriete website genoemd.

De onderzoekers stellen dat uit het onderwerp blijkt dat internetgebruikers echte merkadvocaten zijn. “Ze blijven loyaal aan een bepaalde website,” voeren ze aan. “Dat is ook voor adverteerders een belangrijk gegeven. De consument wordt met steeds meer commerciële boodschappen geconfronteerd en adverteerders zoeken naar manieren om hun boodschap op de meest efficiënte over te brengen.”