managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Michael Schumacher wordt Bacardi-ambassadeur

Posted by managing21 on september 11th, 2007

Gewezen autopiloot Michael Schumacher wordt wereldwijd ambassadeur social responsibility bij de drankengroep Bacardi. Vanaf volgend jaar moet hij ervoor zorgen dat de actie van Bacardi tegen dronken rijden wereldwijd wordt verspreid. Daarbij zal de figuur van de gewezen wereldkampioen in diverse Bacardi-campagnes op televisie, gedrukte media, buitenreclame en het internet worden gebruikt om die campagne naar buiten te brengen. Bacardi wil daarbij naar eigen zeggen niet enkel waarschuwen voor dronkenschap achter het stuur, maar ook voor een verstandelijk drankgedrag in het algemeen.

De Duitse autopiloot Michael Schumacher werd zeven keer wereldkampioen Formule Eén. “Schumacher is de meest bekende en meest succesvolle piloot van de wereld,” meldde Andreas Gembler, topman van Bacardi. “Er is dan ook geen betere figuur denkbaar als ambassadeur voor onze campagne. Hij wordt alom gewaardeerd voor zijn medewerking aan diverse veiligheidscampagnes. We zijn ervan overtuigd dat hij erin zal slagen om onze boodschap naar een breed publiek uit te dragen.” Gedetailleerde plannen over de campagnes zullen volgend jaar bekend gemaakt worden.

Schumacher zelf benadrukte met volle overtuiging aan een grote reeks veiligheidscampagnes te hebben meegewerkt. “Ik voel me sterk betrokken bij dit initiatief van Bacardi,” vertelde hij nog. “Een bedrijf zoals Bacardi moet gehuldigd worden voor een dergelijk initiatief.” Schumacher zal niet alleen werken voor het Bacardi-merk, maar ook betrokken worden bij campagnes van alle alcoholische dranken van de Bacardi-groep, zoals de vodka Grey Goose, de whisky Dewar, de gin Bombay Sapphire, de tequila Cazadores en Martinii & Rossi, allemaal dochters van Bacardi.