managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Britten tevreden met stiptheid openbaar vervoer

Posted by managing21 on september 21st, 2007

De Britten hebben weer vertrouwen in hun openbaar vervoer. Dat zegt de Britse verbruikersorganisatie Consumer Council. Uit hun onderzoek is immers gebleken dat 95 procent van de bussen van het vervoerbedrijf Translink op tijd was of niet meer dan zeven minuten te laat was. Een even groot gedeelte van de treinen had een vertraging van minder dan tien minuten.

Er was in het verleden veel kritiek op de stiptheid en veiligheid van het geprivatiseerde Britse openbaar vervoer. “Maar Translink toont aan dat het wel degelijk stiptheid en betrouwbaarheid kan leveren,” aldus een woordvoerder van de Consumer Counsil tegenover BBC News. “Dit is wat het publiek verwacht van openbaar vervoer. Translink moet in de toekomst op basis van deze resultaten verder blijven bouwen.”

De resultaten van het onderzoek zijn de beste cijfers die Translink in een periode van dertien jaar kan voorleggen. Er moet volgens de Consumer Counsil echter nog wel gewerkt worden aan de bezorging van tickets en reisinformatie. “De call centers moeten sneller reageren,” aldus nog de organisatie. “Bovendien moet ervoor gezorgd worden dat in de stations minder lang aangeschoven moet worden voor de aanschaf van tickets.