managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Niveau online adverteren stijgt

Posted by managing21 on oktober 1st, 2007

Het niveau van online adverteren stijgt. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Forrester Research. In 2012 zal volgens de onderzoekers op de Europese markt meer dan 8 miljard euro geïnvesteerd worden in online reclame. Op dit ogenblik is dat 4,5 miljard euro. Door die positievere benadering van het internet, zullen steeds meer budgetten volgens Forrester naar het internet worden afgeleid.

“Het niveau van adverteren stijgt,” aldus Forrester. “De volgende jaren verschuiven meer advertentiegelden naar internet, wat zal leiden tot meer video-advertenties en meer interactiviteit in advertisingformats. De uitgaven in online display-advertising zullen daarom de komende vijf jaar verdubbelen. Website-uitgevers bieden adverteerders daarnaast steeds meer mogelijkheden in het online volgen van consumenten online.

Door die betere service, zullen volgens Forrester ook de tarieven van online campagnes stijgen. Bovendien krijgt de marketeer meer vertrouwen,” alsnog Forrester. “Groeiende online populaties en meer ervaring met online marketing zorgen voor een positievere houding bij marketeers ten opzichte van de online kanalen, wat leidt tot meer investeringen. De groei wordt ook ondersteund omdat de consumenten steeds meer online kopen en een breedbandabonnement afsluiten.”