Babyboomers zijn optimisten
Posted by managing21 on oktober 9th, 2007
Babyboomers – mensen die geboren zijn tussen 1946 en 1964 – zijn optimisten. Dat is één van de conclusies van een Amerikaans onderzoek van Mediamark Research. Deze leeftijdsgroep gaat ervan uit dat ze het in de nabije toekomst nog beter zal hebben dan op dit ogenblik het geval is. Bovendien zijn ze volgens de onderzoekers ook relatief welgesteld. In de Verenigde Staten leeft 35 procent van alle babyboomers immers in een gezin met minstens drie voertuigen.
Negen op tien Amerikaanse babyboomers zegt het in de toekomst financieel zeker niet slechter te hebben dan vandaag het geval is. Ongeveer één op drie heeft recent zijn woning opgeknapt, terwijl datzelfde slechts opgaat voor 12 procent van de gemiddelde Amerikaanse volwassen bevolking. Ook geeft 41 procent toe aan een loterij te hebben deelgenomen, wat bij de gemiddelde Amerikaanse bevolking slechts opgaat voor 20 procent.
Het optimisme en de welvaart maakt de babyboomers een steeds gegeerdere doelgroep voor marketeers. Maar Mediamark Research zegt dat er toch een addertje onder het gras zit. Slechts 23 procent van de Amerikaanse babyboomers heeft immers een bijkomende ziekte-, ongevallen- of hospitaalverzekering afgesloten. “Daardoor lopen ze het gevaar financieel onbeschermd te zijn in geval van ernstige medische problemen,†voeren de onderzoekers aan.