managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

New York wil 50 miljoen toeristen

Posted by managing21 on oktober 11th, 2007

New York wil op termijn 50 miljoen toeristen per jaar ontvangen. Daarom wordt er een wereldwijde reclamecampagne opgezet om de stad te promoten. Het stadsbestuur heeft daarvoor een budget van 30 miljoen dollar vrijgemaakt. De campagne vormt een onderdeel van de plannen van Michael Bloomberg, burgemeester van New York, om het toerisme tegen 2015 op een hoger niveau te tillen.

Vorig jaar ontving New York 43,8 miljoen toeristen. Dat blijkt uit cijfers van NYC & Co, het toeristisch bureau van de stad. Maar op termijn moet dat volgens het stadsbestuur gevoelig worden opgetrokken. “Maar om een stad zoals New York toeristisch te promoten is er volgens NYC & Co een bijzonder omvangrijke en geïntegreerde campagne nodig,” stipt het magazine Advertising Age aan.

Daarbij wordt opgemerkt dat de toeristische sector met een groeiende concurrentie wordt geconfronteerd. “De concurrentie in de wereldwijde toeristische sector is gigantisch,” voert NYC & Co aan. “Bovendien moeten we rekening houden met het negatieve imago van de Verenigde Staten in de hele wereld, mee aangezwengeld door een gebrek een gecoördineerde nationale marketing.”

Er komt een reclamespot op History Channel, maar ook in Frankrijk, Ierland, Spanje en Groot-Brittannië. Daarnaast komen er billboard-campagnes in Amerikaanse steden, Brazilië, Italië, Portugal en Spanje en gedrukte reclames in Ierland, Zuid-Afrika, Duitsland en Groot-Brittannië. Tenslotte worden er interactieve banners geplaatst op de websites van onder meer Google, Expedia en YouTube.