managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Toerisme belangrijke pijler van Californische economische groei

Posted by managing21 on mei 11th, 2018

Het toerisme heeft het voorbije jaar een belangrijke bijdrage geleverd tot de economische groei van de Amerikaanse staat Californië. Dat is de conclusie van een onderzoek van Visit California en Dean Runyan Associates. Vastgesteld werd dat Californië, inmiddels de vijfde grootste economie van de wereld, het voorbije jaar 132 miljard dollar toeristische inkomen heeft gerealiseerd.

Dat betekende een stijging met 4,8 procent tegenover het jaar voordien. De inkomsten uit toerisme tonen daarmee al acht jaar op rij een stijging. Bovendien genereerde de sector ook 10,9 miljard dollar fiscale inkomsten, terwijl het toerisme bovendien ook 1,1 miljoen banen garandeerde.

“De nieuwe arbeidsplaatsen en de bijkomende toeristische bestedingen zijn van grote waarde voor de lokale gemeenschappen,” merkt Caroline Beteta, chief executive van Visit California, op. “Dat geldt vooral voor communities in lokale regio’s. Toerisme is één van de basisactiviteiten van de Californische economie. Bovendien vormt de sector een consistente schepper van omzet voor de lokale gemeenschappen, die voor hun welvaart vaak van het toerisme afhankelijk zijn.” In het rapport wordt dan ook gewezen op de vitale rol die het toerisme heeft in het toekomstige succes van de staat. Zonder toerisme zou elk gezin immers 820 dollar extra taksen moeten betalen om dezelfde overheidsdiensten te ontvangen.

“De inkomsten die door het toerisme worden gegenereerd financieren de programma’s en diensten – zoals openbare veiligheid, natuur, wegen en infrastructuur – waarvan de lokale bevolking dagelijks kan profiteren,” wordt er opgemerkt. “Bovendien creëren die inkomsten de middelen die de verschillende autoriteiten toelaten om te investeren in innovatieve oplossingen voor complexe uitdagingen.” Om Californië als toeristische bestemming te blijven stimuleren, wordt volgens Visit California actief promoties gevoerd op veertien markten, waaronder China, Mexico, Canada en Groot-Brittannië. (Foto: Visit California)

Lees Verder