managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

All-in vakanties krijgen onvoldoende

Posted by managing21 on september 8th, 2006

All-in vakantieformules zorgen vaak voor teleurstellingen. Dat stelt de Nederlandse reisbeoordelingswebsite Zoover.nl. Uit een enquete bij Nederlandse toeristen bleek immers dat 34 procent van de ondervraagden de verhouding tussen prijs en kwaliteit van die formule onvoldoende vond. 

“De klachten hebben meestal betrekking op de kwaliteit van het eten en het feit dat er voor sommige faciliteiten alsnog bijbetaald diende te worden,” meldt de krant De Telegraaf. Naast de 34 procent die de verhouding tussen prijs en kwaliteit van de accommodatie een onvoldoende gaf, was ook nog eens 28 procent bijzonder ontevreden over de service in het hotel.

Verder bleek 42 procent van de ondervraagden van mening dat een all-inclusive vakantie na een aantal keer begint te vervelen. Bijna 49 procent zegt voor dergelijke formule gekozen te hebben omdat de kosten op die manier beter in de hand gehouden kunnen worden. Daarnaast koos 45 procent voor de formule omdat ze gemakkelijk is.