managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Chinese reclame steeds meer online

Posted by managing21 on oktober 9th, 2006

Uit cijfers van het China Internet Network Information Center blijkt dat 82,6 procent van de Chinese internetgebruikers het medium bestempelen als hun belangrijkste informatiebron. Dat heeft ook tot gevolg dat adverteerders steeds meer online gaan om met de Chinese consumenten te communiceren. Automotive, packaged-goods en elektronica nemen daarbij zestig procent van de bestedingen voor hun rekening. 

Uit cijfers van Nielsen/NetRatings telde in mei 587 online adverteerder met ongeveer 1.500 campagnes. In juli was het aantal adverteerders gestegen met 39 procent, terwijl het aantal campagnes groeide aan met 34 procent. Daarbij zou een omzet zijn gerealiseerd van 190 miljoen dollar. Dat benadert de 240 miljoen dollar van de reclame in de Chinese magazinesector.

China Mobile was de adverteerder die de beste resultaten haalde met 3,1 miljard impressies. In de autosector liet Nissan met 2,5 miljard impressies de beste prestaties noteren. Founder was met 1,6 miljard impressies leider in de elektronicasector, terwijl Coca-Cola in de categorie van de packeaged-goods 1,5 miljard impressies haalde. Andere grote adverteerders waren eBay (1,8 miljard), Volkswagen (1,4 miljard), Lenovo (1,3 miljard), Mengniu Group (1,2 miljard), Intel (1,1 miljard) en Toyota (1 miljard).