managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Jongeren nog niet weg met mobiele content

Posted by managing21 on oktober 19th, 2006

Algemeen wordt aangenomen dat jongeren veelvuldig gebruik maken van nieuwe technologieën, maar op gebied van mobiele content moet er blijkbaar nog een hele weg worden afgelegd. Dat blijkt uit een onderzoek van HotSMS bij vijftien tot dertig jaar. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat 68 procent van de jongeren een toestel heeft voor mobiele content, maar dat slechts 34 procent daar ook daadwerkelijk gebruik van maakt.

“Ringtones en logo’s worden het meest gedownload op een mobiel toestel (15 procent),” aldus het magazine Marketing Online. Bij mobiele games daalt dat echter tot amper 4 procent. Ook voor het versturen en ontvangen van e-mails gebruikt slechts 4 procent van de ondervraagden zijn mobiel toestel. Twee op drie ondervraagden bleek zijn mobiele internetinstellingen nog niet gebruikt te hebben.

Anderzijds zegt 55 procent van de ondervraagden de portal van de mobiele operatoren bezocht te hebben. De onderzoekers stellen dat er geregeld nieuwe mobiele diensten worden geïntroduceerd, waarbij het van belang is om de juiste internetinstelling in de telefoon te hebben. “De meerderheid van de mobiele telefoons is daar weliswaar geschikt voor, maar er een grote groep mensen is nog niet zover om die ook actief te gebruiken.”