Gratis wifi doet verkoop stijgen
Posted by managing21 on oktober 30th, 2006
Verkooppunten waar gratis wifi-verbindingen worden aangeboden doen vijf keer meer winst dan locaties waar voor de dienst moet betaald worden. Dat is de conclusie van een Europees onderzoek van het draadloze netwerk Free-Hotspot.com. Een dergelijk gratis dienst is volgens de onderzoekers een middel om een trouw klantenbestand uit te bouwen.
Volgens de onderzoekers is 84 procent van de consumenten bereid om meer te kopen op locaties waar gratis wifi wordt aangeboden. “Wanneer de klant niet hoeft te betalen voor wifi-toegang, is bereid om meer te besteden aan de goederen en diensten van de uitbater van het verkooppunt,” benadrukken ze.
Daarnaast stellen de onderzoekers dat 96 procent van de klanten zegt terug te zullen keren naar het verkooppunt waar gratis wifi wordt aangeboden. Ongeveer de helft merkte zelfs of geregeld te zullen terugkeren. “Deze conclusies bevestigen dat gratis wifi voor een brede en winstgevende klantenbasis zorgt,” aldus Free-Hotspot.com. “Bovendien komt deze dienst ook tegemoet aan de behoeften van het bestaande cliënteel.”
Veertig procent begon de gratis wifi-dienst op een bepaalde locatie te gebruiken nadat ze in het uitstalraam een advertentie voor het gratis aanbod hadden opgemerkt.